Realiteitszin ipv gemarketeerd levensadvies

Hey,

Een dikke maand geleden gaven een aantal fertiliteitcentra een persconferentie ter rekrutering van spermadonoren. Naast een hamersessie op de anonimiteit, werd er ook een website (www.levensdonoren.be) gelanceerd met ‘levensadvies van donoren’. And we quote: ‘zo geeft hij niet enkel een leven maar ook een teken van leven’.

De Standaard deelde trouwens dit weekend mee dat er nog steeds een gigantisch tekort is aan spermadonoren (blijkbaar heeft het initiatief niet veel uitgehaald). Centra steken het eerder op het taboe-aspect. Wij vermoeden dat het besef dat er ooit een (donor)kind van je zal rondlopen – die je nooit zal kennen-  hier een grotere factor in speelt.

Omdat wij er voor kiezen mensen geen blaasjes wijs te maken, maakten we een tegenreactie op het initiatief van de centra. Allereerst een filmpje met een boodschap voor donoren, maar ook een aantal boodschappen van donorkinderen, ouders én donoren. Deze boodschappen zijn echt en komen deze keer niet uit de handen van een reclamebureau.

Wij opteren namelijk voor realiteitszin ipv gemarketeerd levensadvies.

Boodschap aan donoren

Boodschappen van donorkinderen, donoren en wensouders

Groet,
Steph

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s